Raadsdebat Integriteit

In de vergadering van de fractievoorzitters afgelopen woensdagmiddag is afgesproken dat op 19 mei een raadsdebat zal plaatsvinden over integriteit. Die datum om dat we graag zien dat de nog te benoemen waarnemende Burgemeester dit debat zal leiden en ook onder diens leiding de voorbereiding voor deze raadsvergadering plaatsvindt. De verwachting is dat de aanstaande benoeming op korte termijn zal plaatsvinden. Vanuit de VVD is samen met de fracties van GroenLinks, D66 en de fractie Janssen-Rutten met de grootst mogelijk klem aangegeven dat een dergelijk debat plaats dient te vinden voordat er gesproken kan of gaat worden over inhoudelijke onderwerpen. Zolang de 'lucht niet is geklaard' over vermeende belangenverstrengeling of schijn van belangenverstrengeling of integer bestuurlijk handelen en daarmee van hersteld vertrouwen kan onmogelijk gewerkt worden aan de totstandkoming van nieuw beleid of het starten van projecten. Dat laatste is immers waar we door de kiezers voor in de Gemeenteraad zijn gekozen en waar we met volle inzet aan willen werken.