Fractienieuws april 2019

·        Lijn 50-samenwerking met Vaals en Gulpen-Wittem.

Het landschap zou leidend zijn.  Wat VVD betreft klopt dat niet. Hoe mooi het landschap ook is: de aandacht voor de mensen en de ondernemers (recreatie, toerisme en agrarische sector) is leidend. We willen met onze buren en maatschappelijke partners kansen verzilveren voor recreatie, toerisme en agrarische sector in balans en harmonie met landschappelijke waarden en duurzaamheid. De mensen die in deze regio wonen, werken en recreëren dat is wat ons bindt en daar dragen we verantwoordelijkheid voor.  Dat doen we met respect voor elkaar en onze natuurlijke leefomgeving op basis van realistische plannen en acties. In visies kun je niet wonen of werken. De nu geschetste beelden voelen weliswaar warm aan en zijn herkenbaar: dat is wat de VVD betreft niet genoeg en slechts een voorzichtig begin.

Dus: realistische samenwerking in Lijn 50, maar ook met Maastricht, Valkenburg, Meerssen enz. en zeker ook met de buren aan de andere zijde van de landsgrens.

·        Lokale woonvisie: goed dat we nu kunnen starten met echte uitvoering van plannen voor onze inwoners in de verschillende kernen. Een cruciale belofte aan onze kiezers is daarmee ingelost. Nu is het zaak dat ook echt wordt doorgepakt: we volgen de voortgang nauwgezet.

·        Hoenderstraat: met kwetsbaar gemeenschapsleven valt niet te marchanderen. Vreemd dat EML/CDA een gedegen voorstel van de PvdA/GroenLinks/VVD wegschoof te eigen faveure en daarmee het tot nu toe opgebouwde vertrouwen in de gemeenteraad op het spel zet.