Amendement Mantelzorgcompliment

Amendement: Mantelzorgcompliment

De raad van de Gemeente Eijsden-Margraten in vergadering bijeen op 15 december 2020

Behandelend de 2de Bestuursrapportage 2020

Overwegende dat:

·        Beslispunt 2 voorziet in het instellen van een reserve Covid19 ter grootte van € 700.000,-- ten laste van het geprognosticeerd saldo ad € 1.021.565,--;

·        Beslispunt 3 voorziet in het ‘parkeren’ van het restant saldo ad € 321.565,-- in afwachting van het saldo van de jaarrekening 2020;

·        Bij de behandeling van de Begroting 2021 op 11 november 2020 het mantelzorgcompliment is gekort met een bedrag van € 37.000,--;

·        Het mantelzorgcompliment bedoeld is voor mensen die zich onbaatzuchtig en permanent inzetten voor de zeer kwetsbare naasten;

·        Dat deze inzet juist nu in deze corona-periode extra-zwaar is.

Wijzigt het besluit in die zin dat:

En gaat over tot de orde van de dag.

VVD-fractie,

Jan Weling,